Example image

Trajecten voor ondernemers met verkoopplannen

Je hebt je bedrijf met zorg en toewijding opgebouwd. Nu komt er een moment waarop je nadenkt over de volgende stap: de verkoop van je onderneming. Dat brengt emoties, keuzes en vragen met zich mee: Wanneer is het juiste moment? Hoe zorg ik dat mijn bedrijf verkoopklaar is? En wat wil ik zelf ná de verkoop?

Met de juiste voorbereiding maak je van de verkoop niet alleen een zakelijk succes, maar ook een persoonlijke mijlpaal waar je trots op kunt zijn.

Wil jij binnen nu en x jaar je bedrijf verkopen?

Trajecten

VerkoopgelukStrategiedag

€1.500,-

Sta jij aan de vooravond van de verkoop van je bedrijf? Tijdens de Verkoopgeluk Strategiedag krijg je helderheid, structuur en praktische handvatten om jouw onderneming verkoopklaar te maken en je voor te bereiden op dit traject. Zodat je met vertrouwen de volgende stap kunt gaan zetten.

  • Online intake

  • 1 live dag: Sessie (6 uur) in Nijmegen of op locatie (in overleg), incl.lunch

  • E-tool 'Succesvol ondernemen, met meer grip, succes en vrijheid'

  • Boek Verkoopgeluk

  • Roadmap Koersgeluk

Laten we starten!

Traject Verkoopklaar (kwartaal)

€4.950,-

Wil jij je bedrijf binnen 3 maanden verkoopklaar maken? In dit traject werken we samen aan de 7 pijlers die het fundament vormen voor een succesvolle verkoop.

We brengen focus aan, geven je inzicht in de waardedrijvers van je onderneming en je zet concrete stappen om aantrekkelijk te zijn voor kopers. Zo bouw je niet alleen aan een bedrijf dat klaar is voor verkoop, maar ook aan rust en duidelijkheid voor jezelf.

  • Online intake

  • 1 live dag: Sessie (6 uur) in Nijmegen of op locatie (in overleg), incl.lunch

  • 2 Sessies (2 uur) in Nijmegen of online

  • Iedere week online voortgangscall (30 min)

  • E-Tool & Boek Verkoopgeluk

  • Opstellen Roadmap & Businessplan

Laten we starten!

Traject Verkoopklaar (halfjaar)

€8.500,-

In dit halfjaartraject nemen we de tijd om jouw onderneming grondig door te lichten en stap voor stap sterker te maken. We werken aan een helder toekomstbeeld, brengen structuur in je organisatie, zorgen voor grip op de cijfers en versterken je positie in de markt.

Zo ontstaat er niet alleen een bedrijf dat aantrekkelijk is voor een koper, maar ook een organisatie die staat als een huis, klaar voor de toekomst, mét of zonder verkoop.

  • Online intake

  • 1 live dag: Sessie (6 uur) in Nijmegen of op locatie (in overleg), incl. lunch

  • 5 Sessies (2 uur) in Nijmegen of online

  • Iedere week online voortgangscall (30 min)

  • E-Tool & Boek Verkoopgeluk

  • Opstellen Roadmap & Businessplan

Laten we starten!

Onderdeel traject

E-Tool"Verkoopklaar binnen één jaar. Met meer grip, succes & vrijheid"

De E-Tool is onderdeel van het traject. Met praktijkvoorbeelden en praktische tips en doe-opdrachten, maak jij je klaar voor de verkoop van je bedrijf!

Mijn aanpak

Op basis van de 7 M(T)- succespijlers kijken we naar jouw bedrijf en checken we aan welke knoppen jij kunt draaien.

1. MISSIE - persoonlijk

Jij bent de spil van je onderneming. Als je nadenkt over de toekomst, is de eerste vraag: hoe lang zou je nog door willen? Door stil te staan bij jouw persoonlijke drijfveren, kernwaarden en ambities ontdek je wat bij jou past. Een heldere missie geeft richting in dit proces en helpt je kiezen voor een toekomst waarin jij én je bedrijf tot hun recht komen.

2. MENSEN - organisatie

Een koper kijkt niet alleen naar jou als ondernemer, maar vooral naar het team en de organisatie die achterblijven.

Kunnen je mensen het bedrijf zelfstandig laten draaien als jij straks een stap terugdoet? Door rollen, verantwoordelijkheden en structuur helder neer te zetten, maak je jouw bedrijf minder afhankelijk van jezelf en aantrekkelijker voor een overname.

3. MARKTKRACHT - markt

De waarde van je bedrijf hangt sterk samen met je positie in de markt. Hoe onderscheidend is jouw product of dienst, hoe toekomstbestendig is je propositie en hoe stevig sta je ten opzichte van concurrenten? Een duidelijke strategie en sterke zichtbaarheid vergroten niet alleen je marktaandeel, maar maken je onderneming ook aantrekkelijker voor potentiële kopers.

4. MERKFANS - klanten

Bij verkoop kijkt een koper niet alleen naar je omzet, maar vooral naar je klantenbasis. Hoe tevreden en loyaal zijn jouw klanten en bevelen ze je actief aan? Tegelijkertijd is afhankelijkheid een belangrijk punt: steunt je bedrijf op een paar grote klanten, of heb je een breed en stabiel klantenbestand? Een gezonde mix en sterke klantrelaties maken jouw onderneming niet alleen waardevoller, maar ook aantrekkelijker en minder risicovol voor kopers.

5. MEERWAARDE - Financieel

Bij de verkoop van je bedrijf draait het niet alleen om de huidige winst, maar vooral om de financiële gezondheid en toekomstbestendigheid.

Hoe stabiel zijn je omzet en cashflow, hoe ziet je kostenstructuur eruit en werk je actief aan waardeopbouw? Voor kopers is transparantie essentieel: een onderneming met gezonde cijfers en duidelijke groeipotentie is aantrekkelijker, waardevoller en sneller verkoopbaar.

6. MATCHING PARTNERS - Leveranciers

Een sterke onderneming staat niet op zichzelf, maar wordt gedragen door betrouwbare leveranciers, partners en samenwerkingen. Voor een koper is het belangrijk dat jouw bedrijf kan bouwen op stabiele relaties en niet te afhankelijk is van één of enkele partijen. Door te werken met de juiste partners en je netwerk te verbreden, laat je zien dat je bedrijf solide, schaalbaar en minder risicovol is. Precies wat een koper zoekt.

7. MAATWERK - Juridisch & Fiscaal

Een koper wil zekerheid. Zijn je contracten, eigendommen en intellectueel eigendom goed vastgelegd? Is je juridische structuur helder en sluit je fiscale inrichting aan bij een verkoop? Door deze basis op orde te hebben, verklein je risico’s, creëer je vertrouwen en vergroot je de waarde van je onderneming. Goed geregeld maatwerk maakt jouw bedrijf niet alleen aantrekkelijker, maar ook verkoopklaar.

Over mij

Monique Delsink

Na meer dan tien jaar ondernemerschap met alle pieken én dalen, besloot ik op mijn veertigste als mede-eigenaaar van een arbodienst ons bedrijf te verkopen. Ik schreef daarna het boek Verkoopgeluk, waarin ik de praktische, zakelijke én emotionele aspecten van een bedrijfsverkoop belicht.

Met mijn lezingen, programma’s en tools begeleid ik nu alle type ondernemers met het stellen van doelen en hun strategie. Of het nu opschalen óf 'verkoopklaar' maken is van hun onderneming. Ondernemen hoef niet eenzaan te zijn. Ik help bij het maken van een strategisch plan dat waarde, structuur en vrijheid biedt. Ben jij klaar voor de volgende fase? Laten we kennismaken!

Example image
Example image

>20 jaar

Ervaring als ondernemer,
strategisch adviseur, spreker en RvT/RvC lid

>4.000

Verkochte boeken 'Verkoopgeluk'
& auteur Rabobank E-Book Bedrijfsoverdracht

>2.000

Deelnemers aan lezingen & Workshops
o.a. Week van de Ondernemer

Media

o.a. bekend van FD, NRC, QUOTE,
BNR Nieuwsradio

Example image

Maatwerkopties

Geen ondernemer is hetzelfde, dus jouw situatie vraagt om maatwerk.
Heb je andere wensen of specifieke vragen? Laten we samen kijken wat er bij jou past. Vul je gegevens in en ik neem z.s.m. contact met je op!

In de media

Example image
Example image
Example image
Example image